Mobile App analytics. A look how users engage with Tate mobile apps

Author
Elena Villaespesa
Source
Museums & Mobile Online Conference VI
Year
2013
Full Date (YYYY-MM-DD)
2013-03-19
Subject (ENG)
Mobile Metrics
Subject (ITA)
Metriche per applicazioni mobile
URL
http://www.slideshare.net/elena_culture/a-look-at-how-users-engage-with-tate-mobile-apps
Last visit
June 2013

Abstract

English

The Tate Modern in London has made available to users as many as 17 cultural applications, the goal of the survey is to analyze and demonstrate how they are used by visitors, through statistical surveys. For example, among the most downloaded app there is the Tate Magic Ball with 40%, followed by Pocket Gallery with 18% and Lichtenstein: A Retrospective 10%. As far as the sales proceeds from the sale of the applications are the main: 47% for the Tate Guide to Modern Art Terms, 12% for Miro: The Ladder of Escape and l '11% Gaugain: Maker of Myth. Each app also has a blog where users can comment and evaluate the effectiveness of your mobile device and check all its features. Once you've downloaded the application, of the 7,643 users only '86% use effectively, with an average of two or three uses per month. The survey also shows that the app is used mainly from home rather than in the museum itself. Among the technical difficulties experienced by the users there is a selection of pages for the launch of new games, zoom in to the visibility of the images and the lack of clarity of the information. The evaluation criteria are divided into the app Acquisition, Audience, Technical, Engagement and Ecommerce.

Italiano

La Tate Modern di Londra ha messo a disposizione degli utenti ben 17 applicazioni culturali; l’obiettivo della survey è quello di analizzare e dimostrare quanto vengono utilizzate dai visitatori, attraverso delle indagini statistiche. Ad esempio tra le app più scaricate vi è la Magic Tate Ball con il 40%, seguita dalla Pocket Gallery con il 18% e dalla Lichtenstein: A Retrospective 10%. Per quanto riguarda invece il fatturato ricavato dalla vendita delle applicazioni si riportano le principali: il 47% per la Tate Guide to Modern Art Terms, il 12% per Mirò: The Ladder of Escape e l’ 11% Gaugain: Maker of Myth. Ogni app ha inoltre un blog dove gli utenti possono commentare e valutare l’efficacia del dispositivo mobile e verificare tutte le relative caratteristiche. Una volta scaricata l’applicazione, dei 7.643 utenti solo l’ 86% la utilizza effettivamente con una media di due o tre utilizzi al mese. Dall’indagine emerge inoltre che le app vengono usate prevalentemente da casa piuttosto che nel museo stesso. Tra le difficoltà tecniche riscontrate da parte degli utenti vi è la selezione di pagine per l’avvio di nuovi giochi, lo zoom per la visibilità delle immagini e la poca chiarezza delle informazioni. I criteri di valutazione delle app vengono suddivisi in Acquisition, Audience, Technical, Engagement e Ecommerce.