NaturePlus - Developing a Personalized Visitor Experience Across the Museum’s Virtual and Physical Environments

Author
Barry, Ailsa
Source
Museums and the Web 2010: The International Conference for culture and heritage On-line
Year
2010
Subject (ENG)
Museum Mobile Applications
Subject (ITA)
Applicazioni mobile per musei
URL
http://www.archimuse.com/mw2010/papers/barry/barry.html
Last visit
June 2013

Abstract

English

Building on the concept of a virtuous circle, the Natural History Museum has continued to explore ways in which it can extend its relationship with visitors, to gain greater insight into visitor interests and to enrich and personalize the visitor experience across both the virtual and physical spheres. With the opening of the new Darwin Centre at the Natural History Museum in September 2009, the Museum created NaturePlus, a personalized visitor experience that drew on its expertise in developing integrated virtual and physical offers, and that used the latest social media platforms for delivery. This paper looks at how this project was developed from initial evaluation to implementation - the objectives, benefits, and lessons learned.

Italiano

Basandosi sul concetto di un circolo virtuoso, il Museo di Storia Naturale ha esplorato i modi in cui si può estendere il suo rapporto con i visitatori per ottenere una maggiore comprensione dei loro interessi e per arricchire e personalizzare l'esperienza della loro visita. Con l'apertura del nuovo Centro Darwin al Museo di Storia Naturale, nel settembre 2009, il Museo ha creato NaturePlus, un progetto basato sullo sviluppo di offerte virtuali e mostre, utilizzando le più recenti piattaforme dei social media. Questo articolo esamina come questo progetto è stato sviluppato, partendo dalla valutazione iniziale alla realizzazione finale, analizzando gli obiettivi, i benefici e le lezioni apprese.