The Museum Is Mobile: Cross-platform Content Design for Audiences on the Go

Author
Proctor, Nancy
Source
Museums and the Web 2010: the international conference for culture and heritage on-line
Year
2010
Subject (ENG)
Museum Mobile Applications
Subject (ITA)
Applicazioni mobile per musei
URL
http://www.archimuse.com/mw2010/papers/proctor/proctor.html
Last visit
June 2013

Abstract

English

This paper proposes ways of ‘thinking outside the audio tour box’ in developing mobile interpretation programs in museums: instead of making mobile interpretation a question of which device, platform, or app the museum should invest in, it puts the focus on cross-platform content and experience design. Putting audiences at the center of museums’ mobile content and experience designs make it possible to engage them through the media consumption practices and platforms that they already use outside of the museum. Based on research conducted at the Smithsonian American Art Museum, the Indianapolis Museum of Art, and with the principals of SmartHistory.org, this paper suggests mapping visitors’ queries in the galleries to develop an interpretive strategy. Conceptual overviews and immersive ‘soundtracks’ provide a ‘score’ for the museum experience, and ‘soundbites’ in a range of media (audio, multimedia, or text) can be searched, saved, shared and favorited in multiple contexts. From social media, we can also learn how to integrate links, apps and user-generated content into the mobile mix. Museums should invest in creating content that is quality and likely to endure.

Italiano

Il presente documento suggerisce alcune indicazioni per lo sviluppo di programmi di interpretazione mobile nei musei: invece di pensare solamente alla tipologia di dispositivo, piattaforma o applicazione, il museo dovrebbe investire soprattutto sul cross-platform e sul design. Basandosi su una ricerca condotta presso la Smithsonian American Art Museum, il Museo d'Arte di Indianapolis e lo SmartHistory.org, questo lavoro suggerisce le modalità di mappatura delle query e lo sviluppo di una strategia per migliorare i vari contenuti e servizi. Ad esempio occorre puntare su una vasta gamma di media (audio, multimedia, o di testo). Dai social media possiamo anche imparare come integrare i collegamenti, le applicazioni e i contenuti generati dagli utenti nel mobile. I musei dovrebbero quindi investire nella creazione di contenuti di qualità e interattività.