Old Masters at your fingertips: the journey of creating a museum app for the iPhone & iTouch

Author
Lagoudi Elena & Sexton Charlotte
Source
Museums and the Web 2010: The International Conference for culture and heritage On-line
Year
2010
Subject (ENG)
Museum Mobile Applications
Subject (ITA)
Applicazioni mobile per musei
URL
http://www.museumsandtheweb.com/mw2010/papers/lagoudi/lagoudi.html
Last visit
April 2016

Abstract

The National Gallery in partnership with Antenna Audio has developed the world’s first museum downloadable application for iPhone and iTouch mobile devices. Designed to appeal to art enthusiasts and fans of the Gallery, LoveArt was the first of its kind to be released by a major gallery. This application enables users to take a mini tour of the Gallery anywhere in the world. This paper follows the journey of making the application: the lessons learned in the process of developing the application; the links to the Gallery's brand; Intellecutal Property Rights (IPR) issues; the process of selecting content to publish according to the medium and the audience; and  exploitation of the interface capabilities. We discuss how it forms part of a wider family of interpretative content on offer: podcasts, audio guides and mobile phone tours; and how a “holistic” strategy and a flexible business model made this possible. We also discuss how we approach evaluation and measuring success, and what we know about the audience. Finally, we reflect on what we could do better next time and how creative collaborations support innovation and originality.

La National Gallery, in collaborazione con Antenna Audio, ha sviluppato la prima applicazione per musei al mondo scaricabile per i dispositivi mobili iPhone e iTouch. Disegnato per attrarre appassionati d'arte e gli appassionati della Galleria, LoveArt è stata la prima del suo genere ad essere rilasciata da una grande galleria. Questa applicazione consente agli utenti di fare un mini tour della Galleria in qualsiasi parte del mondo.Questo documento ripercorre il viaggio di creazione dell'applicazione: le lezioni apprese nel processo di sviluppo; i link al brand della Galleria; i problemi con i Diritti di Proprietà Intellettuale (IPR); il processo di selezione dei contenuti da pubblicare in accordo con il supporto e il pubblico; lo sfruttamento delle capacità di interfaccia. Si parlerà di come si faccia parte di una più ampia famiglia di offerta di contenuti interpretativi: podcast, audio guide e tour per telefonia mobile; e come una strategia "olistica" e un modello di business flessibile possa rendere tutto questo possibile. Si discuterà anche di come avvicinarsi alla valutazione e alla misura del successo, e a ciò che sappiamo sul pubblico. L'articolo si conclude con una riflessione su cosa poter migliorare per la prossima esperienza e su come collaborazioni creative possano sostenere l'innovazione e l'originalità.

Notes

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