Gallery One, the First Year: Sustainability, Evaluation Process, and a New Smart Phone App

Author
Alexander J.
Source
Museums and the Web 2014: The International Conference for culture and heritage On-line
Year
2014
Full Date (YYYY-MM-DD)
2014-03-07
Subject (ENG)
Mobile Application Usability
Subject (ITA)
Usabilità delle applicazioni mobile
URL
http://mw2014.museumsandtheweb.com/paper/gallery-one-the-first-year-sustainability-evaluation-process-and-a-new-smart-phone-app/
Last visit
May 2016

Abstract

English

The Cleveland Museum of Art created Gallery One to build audiences by providing a fun and engaging environment for visitors with all levels of knowledge about art. Gallery One opened to the public, January 21, 2103 This session will address the three questions most frequently asked by colleagues: 1) Is the concept behind Gallery One working? We will take a look at the inaugural year of Gallery One. We will discuss gaming & playful experiences through the Gallery One Lenses. We will take a closer look at the ArtLens iPad app and share the museum's findings, including the audience research team's immersive study involving observations and intercept interviews with visitors. In addition, we will review analytics of the interactives, including the iPad app's onsite vs. offsite visitor experience, and discuss how the Collection Wall and ArtLens app are being utilized by visitors as tools for discovery and for creating new pathways through the museum's collections. 2) How can the museum sustain Gallery One? We will address the museum's digital media strategy, including 1) how the backend systems and staff workflows have been adjusted to maintain the "big data," and 2) support for operating costs, from content development to hardware. We will also speak to new content development strategies for the iPad app that ensure as many objects as possible have rich media interpretation. 3) What are the next steps? What is Gallery One 2.0? - We will discuss plans for refreshed art installations and interactive technology in Gallery One. We will demonstrate the museum's new ArtLens for iPhone and Android. We will also share our process in adapting the iPad app functionality and content to the smaller device. And we will show how the Collections Wall is being leveraged to promote major exhibitions, and as a tool for gauging visitor interest in themes under development for permanent collection installations, exhibitions, and educational program development.

Italiano

Il Cleveland Museum of Art ha creato Gallery One per formare il pubblico, fornendo un ambiente divertente e coinvolgente per i visitatori con tutti i livelli di conoscenza dell'arte. Gallery One ha aperto al pubblico il 21 Gennaio 2103. Questa sessione affronterà le tre domande più frequenti poste dai colleghi: 1) Il concetto che sta dietro Gallery One funziona? Osserveremo l'anno inaugurale della Gallery One. Discuteremo dei gioco e delle esperienze ludiche attraverso le Lenti di Gallery One. Guarderemo più da vicino  l'applicazione ArtLens per iPad e condivideremo i risultati del museo, tra cui lo studio di coinvolgimento del pubblico del gruppo di ricerca comprendendo le osservazioni e interviste con i visitatori. Inoltre, passeremo in rassegna analitica le interattività, tra cui l'applicazione per iPad sul posto rispetto all’esperienza fuori sede dei visitatori, e discuteremo di come la Collection War e l’applicazione ArtLens sono stati utilizzati dai visitatori come strumenti per la scoperta e per la creazione di nuovi percorsi attraverso le collezioni del museo. 2) Come il museo può sostenere la Gallery One? Affronteremo la strategia dei media digitali del museo, includendo 1) come i sistemi di back-end e flussi di lavoro del personale sono stati adeguati per mantenere i "grandi dati" e 2) il supporto per i costi di gestione, dallo sviluppo di contenuti all'hardware. Parleremo di nuove strategie di sviluppo dei contenuti per l'applicazione iPad che garantiscono ad un maggior numero di oggetti possibile una ricca interpretazione dei media. 3) Quali sono i prossimi passi? Qual è la Gallery One 2.0? Discuteremo dei piani per installazioni d'arte e di tecnologia interattiva in Gallery One. Dimostreremo nuovi ArtLens del museo per iPhone e Android. Condivideremo il nostro processo di adattamento della funzionalità app iPad e contenuto a dispositivi più piccoli. E mostreremo come la Collections Wall viene sfruttato per promuovere grandi mostre, come strumento per misurare l'interesse dei visitatori ai temi in fase di sviluppo per gli impianti di raccolta permanenti, mostre, e per lo sviluppo di programma educativi.