Storyteller - World War One: Love and Sorrow: A hybrid exhibition mobile experience

Author
Hart T. & Brownbill J.
Source
Museums and the Web 2015: The International Conference for culture and heritage On-line
Year
2015
Full Date (YYYY-MM-DD)
2015-02-19
Subject (ENG)
Museum Mobile Applications
Subject (ITA)
Applicazioni mobile per musei
URL
http://mw2015.museumsandtheweb.com/paper/storyteller-world-war-one-love-and-sorrow-a-hybrid-exhibition-mobile-experience/
Last visit
May 2016

Abstract

English

August 2014 marked one hundred years since the outbreak of World War I, a highly significant watershed. Melbourne, as temporary national capital, was the centre of Australian wartime operations, and thousands of Victorians lost their lives or were damaged by the conflict. We created an integrated mobile experience that offered visitors a complimentary layer of content in addition to what is physically available throughout the gallery and museum. The mobile experience included off-site modes with content that visitors could engage with before and after a visit to the museum. When using the app, visitors selected one of eight characters to frame their journey throughout the exhibition. Utilising beacon technology as triggers (over thirty), the app delivered relevant content to visitors' mobile devices based on their proximity to a specific gallery zone and the chosen characters. This presentation explores the development of the app and its integrated role in the overall exhibition experience. This is the first time that Museum Victoria has relied on mobile technology to such an extent; this is our first truly integrated app/exhibition experience. We worked with Art Processors to develop a unique app and experience; the exhibition opened on August 30, 2014.

Italiano

Agosto 2014 ha segnato cento anni dallo scoppio della prima guerra mondiale, uno spartiacque altamente significativo. Melbourne, come capitale nazionale provvisorio, è stato il centro delle operazioni di guerra australiane, e migliaia di abitanti hanno perso la vita o sono rimasti feriti per il conflitto. Abbiamo creato un'esperienza integrata mobile che ha offerto ai visitatori un insieme di contenuti in aggiunta a ciò che è fisicamente disponibile in tutta la galleria e museo. L'esperienza mobile include una modalità off-site con contenuti che i visitatori possono consultare prima e dopo una visita al museo. Quando si utilizza l'applicazione, i visitatori selezionano uno degli otto personaggi per inquadrare il loro viaggio in tutta la mostra. Utilizzando la tecnologia beacon come trigger (oltre trenta), l'applicazione consegna contenuti rilevati dai dispositivi mobili dei visitatori in base alla loro vicinanza ad una specifica zona di galleria ed ai personaggi scelti. Questa presentazione esplora lo sviluppo delle app e il suo ruolo integrato nell'esperienza complessiva mostra. Questa è la prima volta che Museo Victoria ha fatto affidamento sulla tecnologia mobile a tal punto; questa è la nostra prima esperienza app/mostra realmente integrata. Abbiamo lavorato con processori d'arte per sviluppare un’app e un'esperienza unica; la mostra è iniziata il 30 agosto 2014.